Tuesday, August 25, 2009

..tangkas menyerbu - untuk memusnahkan

salam....

waduh! seketika seakan baru tersedar dari satu pembaringan panjang, dia bangun tiba tiba, tangkas menyerbu mencari beberapa lagi calun untuk dimusnahkan. Seperti pepatah - tangan yang pernah melepaskan anjing yang tersepit, kali ini tangan itu lah juga yang cuba di gigit : membiarkan aku agar berdepan dengan beberapa kemungkinan dan situasi baru - ia bersifat menguji ketabahan ku - atau keazaman ku...

turunlah ke gelanggang, kawan! jangan bersembunyi di balik daun sehelai, jangan pula mengharapkan embun di panas yang terik....kerana kita saling mengetahui nya - bahawa dalam banyak keadaan, hanya niat yang mampu menyelamatkan kita. Jangan ada niat memusnahkan kerana yang bakal musnah nanti ialah diri mu sendiri...

justeru, kawan ku - untuk apa lagikah keonaran yang cuba kau bentuk ini, kau tahu kan apa kah hasil akhir dari nya. Jika memang aku yang kau buru..pastikan panah mu di sapu racun paling berbisa, biar nanti di saat ia menembus jantung ku kerana panahan tepat mu itu, aku mati kerananya. Pastikan aku mati disitu juga,dan jangan kau tinggalkan aku dalam keadaan kau ragu ragu tentang hayatku...Bunuhlah aku sampai aku benar benar mati.

Kawan, Ramadhan Al Mubarak banyak menurun kan banyak kebaikan dan petunjuk. Ia juga adalah bulan rahmat dan ukhuwah. Jangan terpelanting dari rahmat dan kesedaran
dalam masyarakat org gila, tidak ada org gila....(orang waras itulah di lihat gila...)

Alhamdulillah , Ramadhan ini menjernihkan....dua jiwa, mengeruhkan dua jiwa yang lain.....

No comments: