Wednesday, June 10, 2009

Meraikan Dunia.....

terlibat sebagai Panel Pemikir Anjakan Kecermerlangan Akademik Dungun memberikan aku motivasi luarbiasa...merasa sedikit berharga dan diperlukan..

Mengetuai sekelompok manusia terpilih dari pelbagai organisasi: UiTM, Politeknik dan PPD (badan naungan sekolah)..aku berdepan dengan beberapa org dari latar kefahaman yang berbeza...kebanyakan punyai pengalaman luarbiasa dari skop tertentu.....20 tahun pengalaman katanya...

Aku? tak banyak pengalaman...barangkali kerana aku selalu melalui jalan yang sama (contohnya selalu berulang alik dari Dungun ke KL) tak banyak benda baru yang ku lalui setiap perjalanan itu kecuali beberapa nilai berbeza yang cuba ku ungkapkan dari gambar yang sama...
Cuma di akhir sesi, aku juga lah yang di pilih sebagai Sekretariat..

di sudut yang lain...aku gagal untuk membygkan kenapa kah kita menghabiskan terlalu banyak waktu untuk meraikan dunia (yang diterjemahkan dalam hal-hal politik, business atau lain-lain)...dan kita mengenepikan banyak nilai-nilai kemanusiaan yang dominan (seperti bertanya khabar atau say hello)?

.....sedangkan dunia ini akan gersang dan tandus tanpa kemanusiaan..bukankah kasih syg dan ingatan itu menjadi satu tanda kewujudan kemanusiaan dalam diri manusia?

benarkah kita memang begitu.? atau sengaja ingin menyampaikan msg lain?

No comments: